20110314

üyelerinin mesleki hak ve onurlarının korunmasıni saglamak...

"TMMOB DAN ICRA TEHDIDI!
Bu aralar muhendis ve mimar odalari insanlarin gozunu korkutmak icin
""yasayi cigniyorsunuz uye olmak zorundasiniz, sizi icraya verecegiz"" gibi mesajlar yolluyorlar kanmayin!! Icra tebligi gelirse avukata gidin hatta burada paylasin ve toplanma yoluna gidip ortak bir avukat tutalim.
http://forum.memurlar.net/konu/1179849/


Odaya uye oldugunuz anda uye aidati odemek zorundasiniz, sadece bu sekilde odemediginiz aidat icin borc tahakkuku yapip icraya verebilirler.
Uye olmayan bir kisiden aidat borcu da talep edilemez. Borclanma sadece uyelik akdiyle baslar.

LUTFEN asagidaki yaziyi sonun kadar OKUYUN ve ODA Genel Sekreterinin (maalesef arkadasim olur kendisi) yolladigi mesaja ve benim mesajima verdigi kaba cevaba BAKIN!!!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
GENEL SEKRETER: ""sevgili arkadaşlar,bu mesaj listemdeki 200 ün üzerinde içmimar için..
birçoğunuzun bildiği gibi iki dönemdir İçmimarlar Odası yönetim kurulunda yeralmaktayım""......(oda faaliyetlerini anlattigi kisim uzun oldugu icin cikardim orjinal metni isteyene yollarim)....""Üniversitelerden alınan mezun listleleri takip ediliyor.meslekten olmayanlar hakkında nasıl içmimarlık yapmaları sebebi ile suç duyurusunda bulunuyorsak yasal uyarı yazıları ile üyeliğe davetler ciddiye alınmadığı takdirde, aynı yasal yollara başvurulacak,bu konuda benim şimdiden yapacak birşeyim olmadığını biliniz.destek verenlere teşekkürler""

BEN: Abdullahcim keske isin icinde sadece sen olsan, seve seve sirf senin icin uye olur aidat oderdim ama Isin boyutlari bambaska
mesele para degil guven eksikligi. Oda ucretli calisanlarin mesleki ve ozluk haklarinda dogan kayiplarda somut bir adim atmamis,atmiyor.
En basitinden ODAnin mevzuatindaki ""UCRET TIP SOZLESMESI"" nden hicbir calisanin haberi yok, oda bu sozlesmeyi
her isyerine zorunlu tutmali ve kanirta kanirta denetlemeliydi. Kendimden ornek veriyim calistigim bes sene
icerisinde Istanbulun belli basli ofisleri tarafindan toplam 15 ay sigorta kaybina ugratildim elimde isyerine baslangic tarihini ve
gorev tanimini belirten bir sozlesme olmadigi icin hak aramak zorlasiyor.
Sozkonusu uyelik aidati 6235 sayili yasanin 1. ve 33. maddesine istinaden alinacak ki bu yasada ""mezun kisi Turkiye SINIRLARI icinde mimarlik/muhendislik MESLEGINI
icra edebilmek icin ihtisasini gordugu meslek odasina kayit olmalidir""yaziyor.

Dusun ki sigorta kayitlarinda Ben ""X"" Turizm, Insaat Ltd. Sti.'nden maas aliyor gozukuyorum ama belki caycilik yapiyorum meslegimi icra etmiyorum;gorev tanimimi belirten hicbir yazili sozlesme mevcut degil.
Veya benim gibi ve benden cok daha uzun sure yurtdisinda yasayan insanlar ulke sinirlari icinde olmadigindan kanun cercevesi disinda kaliyor.
ODA, Uye basvurusu yapacak kisiden mezun oldugu yildan itibaren geriye donuk aidat talebi yapsa dahi kisinin mimarlik/muhendislik meslegini icra edip etmedigi veya ulke icinde yasayip
yasamadigini ayirt edebilecegi resmi ve saglikli bir sicil kaydi tutamiyor.
Halbuki Turkiye sinirlari icinde her muhendis/mimar ucret tip sozlesmeyle ise baslatilsaydi kimin,nerde,hangi gorevle,kac ay calistigi ODA ya isyeri tarafindan duzenli olarak bildirilmesi sarti olsaydi ve hatta mumkunse kanuni bir duzenleme yapilsaydi calistigi aylar boyunca uye aidati otomatik olarak maastan kesilebilirdi belki de.


Aidat konusu uzerine 2005'te mimarlarin kaleme aldigi su yazilara goz atmanizi isterim.
http://www.arkitera.com/koseyazisi/hakkiyirtici/yazi1.htm
http://www.mimarlikogrencileri.com/forum/printthread.php?tid=566



ODA nin yonetmeligindeki ""isyeri temsilciligi"" uygulamasinda problem oldugu kendi duzenledigi raporda acikca yaziyor
http://www.mo.org.tr/index.cfm?sayfa=Belge&Sub=isyeri-rapor
toplam 131 temsilcinin sadece 9 u ozel sektorden ve Istanbul dan sadece 13 temsilci var.
ODA, denetim ve temsilciligin ustunde gercekten dursaydi insanlar kendi denetim mekanizmalarini kurup 22000 kez tiklanan bu websitelerini acmazdi.
http://www.mimarazzi.com
http://mimarlaranlatiyor.blogspot.com/
http://sinirlimimarlar.com/

Uzun lafin kisasi bu meslegin okurken de okuduktan sonraki luzumsuz cilesi ve masrafi hepimiz icin cok can sikici.
Nezaman ki insanlar ekonomik durumu biraz toparlayip buro tescil belgesi icin basvuruda bulunuyor ozaman mecburen kayit oluyor, durum bundan ibaret.
ODA, maalesef suanda sadece isverenlerin temsilciligini yapiyor ve kesinlikle devletin de daha detayli bir duzenlemeye gitmesi sart.

GENEL SEKRETER: ""özür dileyerek hariçten gazel olduğunu düşünerek devamını okumadım abi..""
---------------------------------------------------------------------------------------------

Evet arkadaslar uye azligindan yakinan, aidat isteyen Ankara Icmimarlar Odasi Yonetim Kurulu Genel Sekreteri nin binlerce mimarin buyuyen problemini yaziya doken bir meslektasina verdigi cevap ""okumaya bile tenezzul etmedim"" oluyor. Oysa ki Ben kendisine uye kazanmasi icin bir tavsiyede bulunmus, sorunlarimi dile getirmistim.
Kendisine TMMOB İçmimarlar Odasınin kurulus amacini bir kez daha hatirlatmak lazim:
üyelerinin mesleki hak ve onurlarının korunmasıni saglamak...
Üyelerinin iş ve sosyal güvenliklerini duzenlemek...
İçmimarlık hizmetleri ile ilgili asgari ücretleri belirlemek, tip sözleşmeleri oluşturmak gerektiğinde bunlar üzerinde revizyonlara gitmek ya da geliştirmek...
"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder