20101215

Uyanma vakti

Meslekte 7 seneyi devirdim.
Çok fazla özendiğim bir şey var. Anne-babası mimar olup onların ofislerinde patronluk yapanlar. Kusuruma bakmayın ama kıskanıyorum, özeniyorum. Hepimiz 3 aşağı 5 yukarı aynı yollardan geçtik ama onlar geçmedi. Onların beyni bir sabahlama sırasında yanmadı, yersiz patron azarına ya da çalışma arkadaşlarının sataşmalarına maruz kalmadılar. Mesele sadece zengin olmaları değil. onların aldığı miras çok geniş bir fihrist,
itibar ve hazırda olan her türlü bilgi.
Ve hala yeterince iyi değiller. Düşünecekleri tek şey mimarlıkken hala yeterince iyi değiller. Türkiye’deki çalışma şartlarının kötü olmasının sebeblerinden biri kötü ofislerde çalşıyor olmamız. Mimarlar bütün gün masa başında oturup çizim programlarıyla cebelleşmemeli. Biz mimarlık yapmıyoruz ki. Teknik ressamlık yapıyoruz. Allah aşkına söyleyin bir banyonun tefrişinin onlarca çözümü olabilir değil mi? Ama hepsi çözümdür. Bir tanesi de yeterlidir. Size sesleniyorum. Kıçıkırık iki plan çözünce kendini mimar sanıp üzerine neden bu kadar az kazanıyorum, neden patronum bana böyle davranıyor diyenler...üzgünüm ama uyanma vakti.
Kötü ofisler demiştik değil mi....ne bekliyordunuz? Herkese eşit şartlar mı? Şimdiye kadar bırakın mimarlık camiasını, kendinizi meslekte daha iyi bir yere getirmek için ne yaptınız? Sadece hayıflanmak, sadece üzülüp önkoşullu suçlamak?
Uyanma vakti. Türk mimarlar olarak kendimizi geliştirmemiz lazım. Yapabiliceğimiz çok şey var.

isimsiz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder