20101207

biz sizin kadar tecrübeli birisini aramıyoruz

Amerika'da ekonomik kriz çıktı, o yüzden işten ayrılmak zorunda kaldım. Ama İstanbul'a döndüğümde gözüm açılmıştı. Ben profesyoneldim, ve kendimi ucuza satmaya niyetim yoktu. İlk Ağaoğlu'na gittim. benim için yurtdışında okumuş birisi için gayet makul bir fiyat söyledim (1750). Ertesi günü beni arayıp daha düşük bir maaşa satışa almak istediklerini söylediler. dediklerine göre benim istediğim şartlar satışa daha uygunmuş,
mimarlık bölümünde yapmam zor olurmuş!

ondan sonra şuanda ismini hatırlayamadığım Çamlıca'da bir firmaya gittim. 3 boyutlu tasarım ve adobe programlarını bilen, sunum yapabilen ve autocaddi çok iyi bilen bayan (?) bir mimar arıyorlardı. Tabii bu kadar sorumluluk artınca fiyatımı da arttırdım. Hiç beni bekletme gereği bile duymadılar, "biz sizin kadar tecrübeli birisini aramıyoruz" hepimizin tahmin edeceği tercüme, "sömürebileceğim, sesini soluğunu çıkarmayacak, ucuza çalışacak, hanım hanım bir mimar bayan arıyoruz"

En sonunda babamın arkadaşının yanında işe başladım. Acıbadem'de * Mimarlık. Sonuçta babamın arkadaşı olduğu için hiç maaş konuşmadım. Nasıl olsa hakkımı verir diye düşündüm. saolsun haftalık cebime bir harçlık koyuyordu. 1,5 ay sonra baktım böyle olmayacak en sonunda konuyu açtım. ve babamın arkadşaı olduğu için normal fiyatımın çok altında bir fiyat söyledim, 1500TL+ 1500 TL üzeri sigorta. hiç birşey demedi. sonra bir tanıdığıma gelmiş beni küçümseyecek şekilde söylemiş;
Gülden ne istedi biliyor musun?
??
1500TL + sigorta!!

sanki çok fazla istemişim de...
tabii gülmüşler ona, ve onu uyarmışlar bir daha kimseye söyleme böyle birşey diye.

başka sorunlar çıktı ve ben de en sonunda ayrıldım

isimsiz

2 yorum:

  1. Amerika'da tecrübe kazanıp Türkiye'ye dödüğünde tutunamayanların sayısı çok. Malesef ben de yakında aranıza katılacağım.

    YanıtlaSil
  2. benim tavsiyem kamuya girmeye çalış. en azından sigortan belli, tatillerin belli, mesain belli. özelde çektiğin sıkıntıya kesinlikle değmiyor.
    illa özel istiyorsan ya serbest çalış, ya da kurumsal büyük bir firmaya gir. en azından kariyer yapma şansın artıyor.

    YanıtlaSil