20101224

mimarlar odası ne işe yarıyor?

14 yıllık mezunum. Fahiş fiyattan aidat ücreti alıp hiç bir işe yaramayan bir kurum olduğunu anladım bu 14 yılda. Evet bu bizim odamız. Ne kamu yararını savunmada işe yarıyor ne o kadar aidatı ödeyen mimarların hakkını savunmada. Sadece aidat istediklerinde onlardan haberim oluyor, ha bir de mesleki yeterlilik için yapılan saçma kurslarda. Fotografçılık kursu ya da balat gezisine beni çağırarak para karşılığı mesleki
yeterlilik puanı biriktirmem bekleniyor!
Ya benim özlük haklarım ne olacak? Benim yeni mezun meslektaşım ve daha niceleri asgari ücretin biraz üzerinde ücrete sigortasız çalışltırılıyor!
Belediyelerin bile tanımadığı bir oda ne işe yarar allahaşkına!
Mimar arkadaşlar kendinize gelin artık "akıllı" olmayı bırakın!
Mimarlar odası ne mi? Mimarlar odası "akıllı" mimarların toplanıp yiyip içip gezmeye gittikleri bir lokal sadece.

isimsiz

3 yorum:

  1. kesinlikle dile getirilmesi gereken bir durum! ben belediyede çalışan bir mimarım ve mimarlar odasının birçok konuda medyadatik ilgileniyormuş imajının içinin ne kadar boş olduğunaşahit oluyorum. evet belediyeler için boş laftan başka birşey üretmeyen, sektöre ilişkin hiç bir katkısı olmayan bir kurum. geziler falan...bir de oturup aylarca kim şube başkanı olacak diye kavga ettiklerine, kulisler çevirdiklerine ve bu iş için hatrı sayılır mesai harcıyorlardı.bunlara sarfettikleri enerji ile oda görevlerini yerine getirebilirlerdi ama tercih meselesi...sadece bir yaz atölyesi düzenleyip sevimli bir kaç etkinlikle bu iş olmuyor malesef!

    YanıtlaSil
  2. sene 2005:

    http://www.arkitera.com/k60-borcunu-odemeyen-mimarlar.html

    YanıtlaSil
  3. yıl 2005... ne kadar yavaş mı tepki veriyoruz ne? ama yok yok, tepki veriyoruz artık, bu iyi.

    YanıtlaSil