20101208

mimar al, maksimum 10 gün çalıştır, iyi ya da kötü fark etmez bir sebeple işten çıkar, para ödeme...

* diye bir kadın var, ofisi Kuruçeşme'de... *


Dünya üzerinde görüp görebileceğiniz en rezil kadın...


Felsefe şu: Mimar al, maksimum 10 gün çalıştır, iyi ya da kötü fark etmez bir sebeple işten çıkar, para ödeme...


Ben bizzat kendi çevremden 10 kişi tanıdım; aynı gerekçeler, aynı hikayeler...



Kadın bu yöntemle hiç para harcamadan gayet güzel işini yaptırıyor insanlara...


Türkiye'ye yeni dönmüştüm. Ofisi havalı, her yerde yabancı dergiler var, kendisi aiflli laflar ediyor vs... Kanıp gittim görüşmeye... Bir cuma günü iş görüşmesi yaptım, istediğim çok yüksek ücreti bile ikilemeden kabul etti. (Aslında ondan bile anlamak lazımdı. Söylediğiniz ilk rakamı kabul ediyor, çünkü zaten ödemeyecek. 2008 yılında 3.500 lira maaşla işe aldı beni, öyle düşünün.)


Pazartesi işe başladığımda, cuma günü çalıştığını gördüğüm 4 kişiden 3'ü yoktu. Ee yeni bir av bulunca diğerlerini salmak gerekli haliyle... Diğer kalan çocuk da, Floransa'dan yeni mezun, ama deneyimsiz, pırıl pırıl bir çocuktu. 7-8 senelik deneyimim olduğu için bana abi filan diyordu haliyle. Öğleden sonra çocuğu ağlatarak ofisten kovdu. Üstelik benzersiz hakaretlerle... "yanlış meslek seçmişsin, bence vakit kaybetmeden başka bir şey daha oku, mimar asla olamazsın." gibi ifadelerle... Tam bir ruh hastası anlayacağınız...


2.gün beni en yakın arkadaşı ilan edip, kocasıyla mutsuz olduğunu anlatıp ağlamaya başladı... (kadın bu arada 50 yaşının üstünde). İlk hafta elbette 11 den önce çıkmak yoktu ofisten.


Bilgisayarları 90'lardan kalma... Çalışmak mümkün değil... Üstelik kadın mouse'a çift klik yapmayı sakıncalı buluyor. Dosyaya tıklayıp, enter'a basacakmışsın. Öteki türlü mouse çabuk bozulurmuş... :)


Üstelik bu kadın, *'nun eski ortağı olduğu gibi, * gibi önemli isimlerin de yakın arkadaşı... Ofise * habire gelip dururdu mesela... Kamuflaj çok iyi olunca, haliyle insan hemen fark edemiyor kadının rezilliğini...


Elbette kadınla papaz olup kapıyı vurup çıkmam, paramı da almamam, 10 günü bulmadı :) Eğer seni çıkarmayı gözü yemiyorsa, bir şekilde senin çekip gitmeni sağlıyor, sinirlerinizin dayanması mümkün değil...


Asla, ama asla gitmeyin bu kadının ofisine...


isimsiz

8 yorum:

  1. e hangi kadın dicem, onu da söylemek zor tabi burada.. pek de bir şey anlamadım sadece 'nun ekinden. aydınlat bizi

    YanıtlaSil
  2. ne yazıkki isimleri yayınlayamıyoruz.

    YanıtlaSil
  3. bence artık söylensin, ifşa olsun burada kim ne yapıyorsa

    YanıtlaSil
  4. bence de isimlerin açıklanmasında hiç bir sakınca yok. amaç burada birşeyleri paylaşmaksa şikayetçi olduğumuz konularda hangi ofis olduğunu belirtirsek daha yardımcı olur diye düşünüyorum.Hatta görüşmeye gidilen ofisler hakkında isim vererek nasıl şartlar olduğunu özellikle belirtirsek başvuran meslektaşlarımız da boşa vakit harcamamış olur ya da görüşmeye hazırlıklı gitmiş olur.

    YanıtlaSil
  5. Bahsettiginiz bu kadinin yaninda ben de calistim zamaninda. Tam 1,5 ay dayandim. Bir gun beni o kadar kotu bir sekilde asagiladi ve azarladi ki, o aksam cantami alip ciktim ve bir daha hic gitmedim. Sadece, onun yuzunden ruh halimin ne kadar bozuldugunu anlatan ve bana olan borcunu hatirlatan bir mail attim. Parami da zor da olsa aldim.
    Ben o ofiste mutfaktaki kavanozu yanlislikla kirdigi icin isten kovulan bir kiza bile sahit oldum.
    Ben kendisine sadece aciyorum su anda. Arkasindan iyi bir sey soyleyen tek bir insan gormedim simdiye kadar.

    YanıtlaSil
  6. bu sıtenın amacı bırseylerın duzelmesını saglamaksa bu ofıslerın ne oldugu da afıse edılmelı.aksı taktırde dedıkodu seklınde kalacak. bence cok kısı bır ofısten bu sekılde ayrılmıs ıse, bu kadar ınsan zarar gormus ıse bu bır sekılde duyulmalı. arkasından durulursa ancak bır yere varabılır bu sıkayetler. sıtedekı yazıların tamamını okumadan yazıyorum ama sunu soylemek ıstedım (eskı bır ofıs yonetıcısı olarak) anlatılan durum gercek oldugu surece kısıler haklarını yada bıldırımlerının dogrulugunu rahatlıkla savunabılırler. mımarlık ofıslerının bu noktada saldırgan olabılecegını hıc sanmıyorum bu ofıslerde (en ıyı ofıslerde bıle) calısanların sıgortalarının odemedıgı yada eksık gosterdıgı bılınen bır mevzu. bır gun bıle gec odenmesı yasal olarak cıddı bır sorundur. yanı ofısler belırtılen ıthamlardan cok daha buyuk bır mesele ıle (vergı kacırma) bogusmak zorunda kalırlar bu meseleyı yargıya tasırlarsa. yanı burada yasal olarak hakkını arayabılecek tek bır taraf var, calısan.
    ofıs ısımlerı acıklanmalı. bıldırımı yapan kısı ısımlerı gızlı tutulabılır ama boyle bır korkuya hıc gerek olmadıgını vurgulamak ısterım. bu sıtenın amacı bu mımarlık ofıslerının acınası durumunu duzeltmek ıcın ılk tasa dokunmak ıse herkes tasla ılgılı bırseyler yapmalı, tasınaltına elını sokmak vb.

    YanıtlaSil
  7. Bu blogta sahis isimlerinin yayinlanamamasini anliyorum..Söyle bir sey olsa nasil olur peki?

    Su an hali hazirda burada bir araya gelmis 'komünite', 'topluluk' adina ne derseniz deyin, bir yandan blog islerken, diger yandan da bir mail grubun üyesi olabilirler..mesela mimarlaranlatiyor@yahoogroups.com. Mail grupta kisiler isim de verebilirler. Cünkü orasi daha 'özel' bir alandir ve gönderilen mailden mailin sahibi disinda kimse sorumlu degildir..

    Yukaridaki sikayet türünden yazilari cok önemli buluyorum.Isim vermek önemli. Buraya yazan kisilerin ismini ifsa edebilmesi de önemli. Piyasa kosullarinin kalitesini sadece sikayet ederek yükseltemeyiz. Ancak kimlikli bir kolektif olma yolunda hareket edebilirsek degisim mümkün olabilir..
    Blog icin hem tesekkür ediyorum hem de blog yöneticilerinden bu konuyla ilgili bir adim bekliyorum...

    YanıtlaSil
  8. bahsedilen şahsın ofisi bir yalının garaj katındadır, ben de ilk görüşmeye gittiğimde işlerimin "lezzetinden" bahsetmiş. bloguma ilk bakan iş veren olarak kalbimi kazanmıştı ancak hakkında okuduklarım, duyduklarım neticesinde kuşkularım vardı. bana da bütün bir paket olarak maaşımı söylememi istemişti. istediğim rakkam istemeyi düşündüğümün neredeyse 4 katıydı ve kabul edildi. ancak onlar beni arayana kadar ben bir iş bulup girmiştim bile.. 2 ay sonra arayıp gelmemi istedi aynı kadın. eğer bu platform gibi oluşumlar olmasaydı ofisin ve kadının tarzının büyüsüne kapılıp mevcut işimi kaybedebilir ve 10 gün sonra işten çıkarılabilirdim.. bunun için mimarlaranlatiyor mimarazzi ve sinirli mimarlar gibi oluşumlara ve destek olanlar teşekkürler.. bu kadın hakkında eksisozluk'te geniiiiiş bir arşiv bulunabilir.. kuruçeşmede, arnavutköyde kime sorsanız adını sanını söylerler.. isim belirtmeden de gayet kim kimdir anlaşılabiliyor, isim vermek pahasına bu oluşumu riske atmaya gerek yok..

    YanıtlaSil