20101217

mimarlığı seviyorum ama bu yapılan haksızlığa dayanamıyorum

1 yıl öğrencilik döneminde 6 ay mezun olduktan sonra çalıştım şu an 900 tl sigortasız çalışıyorum.çevremdeki herkes iyi para aldığımı söyleyip tezgahtarlarla beni kıyaslıyor:(( bunalımda olduğumu söylememe bile gerek yok!bu söylediğim şeyler bir il merkezinde oluyor.araştırınca bundan fazla para vermediklerini öğrendim.mezun olduğum günden beri bu kadar okuduğuma ve bu bölümü alanet ediyorum.mimarlığı
seviyorum ama bu yapılan haksızlığa dayanamıyorum.mimarlar odasına yazı göndermeyi düşünüyorum.ücretli çalışan mimarlar için bir düzenleme getirsinler.hatta zorunluluk bile getirilebilir.

isimsiz

5 yorum:

  1. Ben 5 yıldır aynı bunalımdayım. 10 yıl da geçse zaten bişey değişmeyecek... (off ne kadar umutsuzluk dolu bir batak bu)
    Neyse ne yapabilceğimizden bahsetmek bu noktada daha doğru. Bence sen önce çalıştığın işyerine taleplerini bildirebilirsin. En azından sigortalı olmak istediğini belirtebilirsin. Hatta http://mimarlaranlatiyor.blogspot.com/2010/12/sigorta-nedir-ne-ise-yarar.html
    bu yazıyı oku daha iyi anlayacaksın bunun en doğal hakkın olduğunu.
    Hep beraber bişeyler yapmalıyız. Çünkü işverenin de çalışana ihtiyacı var. (verimli ve mutlu çalışana)

    YanıtlaSil
  2. kardeşim, piyasayı hem düşürüyosunuz hem de şikayet ediyosunuz. 900 TL ye mimarlık mı yapılır? İş bulamıyorum paraya ihtiyacım var diyosan git o fiyata düşük seviye işlerde çalış.

    YanıtlaSil
  3. ben mesleğimi seviyorum ve yapmak için çabalıyorum.sadece hakettiğimi almak istiyorum.ben de biliyorum bu fiyata mimarlık yapılmaz ama çalışmak zorundayım ve maaşımın az olduğunu patronuma bildirdim.ne dese beğenirsiniz.bana piyasa koşullarının böyle olduğunu ve meslekte çok yeni olduğumu savundu.ben de resti çektim tabiki.bakalım ay sonunda dananın kuyruğu kopacak.piyasa koçullarını düşürmekten ben de memnun değilim ama benim de sorumluluklarım var.artık gerekirse başka alanda çalışacağım.hele ki bu fiyata asla çalışmayacağım.kararımı verdim.ve ayrıca sigorta istememek benim isteğimdi.dediğim gibi acil paraya ihtiyacım olduğu için geçici süreliğine sigorta parasını bana vermesini talep etmiştim.sigorta olursa bana 750tl verebileceğini odadaa çalışan mimarların bile 1100 aldığını kendisinin o parayı veremiyeceğini söyledi.ama en azından şimdilik 1000tl ve sigorta isteyeceğim talebim çok mu az?bunu bile vermezse başka iş bakacağım kararlıyım...

    YanıtlaSil
  4. koptu mu dananın kuyruğu?

    YanıtlaSil
  5. arkadaşlar malesef siz hakkını isteyemeğen meslektaşlarım sayesinde;her zam konuşmasında siz düşük ücret alan meslektaşlarımla kıyaslanmak durumunda kalıyorum.siz mimarsınız/içmimarsınız her şetden önce sizin bu mesleği yapabilmeniz için kendinize güvenmek durumundasınız.ezik olmayın,hakkınızı arayın,teknik çizim elemanı olmayın.oldurtmayın...

    YanıtlaSil