20101225

Sen buraya para kazanmak için mi giriyosun?

Merhabalar,
Ben de yakın zamanda gittiğim bir iş görüşmesinde geçen bir diyalogu aktarmak istiyorum. İsimlerini kazandıkları birkaç yarışmayla duyurmaya başlamış ama henüz "en star ilkler" arasında da sayılmayan bir ofisleydi görüşmem. Aranan nitelikler 5 sene deneyimli, koordinasyon ve proje yürütücülüğü yapabilecek,
yoğun iş temposuna ayak uydurabilecek yabancı dil bilen mimar; Şartları karşıladığımı düşünerek 3000 tl maaş beklentim olduğunu belirttim. Bunun üzerine sinirlenen 2 ortaktan 1 'i "Sen buraya para kazanmak için mi giriyosun?" diyerek açıklamamamı beklemeden görüşme odasından kabaca çıktı... Daha sonra da geri dönüp orada çalışan herkesin ve kendilerinin de "şan şöhret" için çalıştıklarını söyledi... Bu şekilde kaç saf yeni mezunu ikna edebildiklerini merak ediyorum. Aslında hatırı sayılabilir sayıda çalışanları var bildiğim kadarıyla.
Biz mimarlar, (özellikle İstanbul'dakiler) nekadar kısır bir camiyayız! Bir de burda "şan şöhret" elde ettiğimizi mi sanıyoruz??? Hani Ağa han'ı kazandın diyelim tamam belki o şanşöhret getirir ama onun bile dünyadaki geçerliliği sorgulanır. Gerçekten merak ediyorum şanşöhrete sahip olduklarını sanan mimarların yanında çalışanlar bununla gerçekten tatmin mi oluyorlar? Neden? Ayrıca şanşöhretin de asıl getirisi müşteri ve daha çok para değil midir? Biraz etrafınıza bakın meslekdaşlarım! dünyaya bakın, avrupaya bakın, ayrıca kendi yapabileceklerinizin de bulunduğunuz bürodakilerden çok farklı olmadığına inanın, ezdirmeyin kendinizi! ay tansiyonum yükseldi ayol!

mamin

5 yorum:

  1. Zaten çok uçuk bi isteğin olmamış ki, anlamıyorum bunları ben...Kredi kartı ekstrelerini yada telefon faturanı ödeyemedikten sonra şan şöhret neye yarar ?

    YanıtlaSil
  2. Para icin degil hobi icin yapacak birini ariyorlar herhalde. Hobici mimarlar!
    Birlik olmak gerekiyor. Yoksa ucun birini almaya devam edicez gibi gorunuyor.

    YanıtlaSil
  3. ben para kazanmak için yapıyorum, ay başında faturalar ay ortasında kira ay sonunda taksitleri kaşımla gözümle ödeyemiyorum. bu ortaklardan birinin de nedense uzun birinin daha kısa olduğunu düşünüyorum. ayrıca şan şöhret için çalışacaklarına hayır işleri için çalışsınlar. olmaz mı?

    YanıtlaSil
  4. biri uzun biri daha kısa olanlar değil bunlar. onun da hangisi olduğunu anladım ben. ;) 5 sene içinde sanırım heryerle görüştüm. toplam 30 falan etmiş olabilir.
    mamin

    YanıtlaSil
  5. herkes toplanalım bir şeyler yapalım diyor ama neden yapılmıyor, genetiğimize işlemiş korkaklık..

    YanıtlaSil