20101209

Geçen sene %5 zam aldım! Şaka gibi

Büyük ölçekli bir ofiste çalışıyorum, ofiste sürkülasyon çok fazla. Önceden bunun sebebinin çalışanlar olarak görürdüm. Tahammülsüz olduklarını ve küçük yaşlarına rağmen çok fazla şeye sahip olmayı istemeleri gibi...
Bu sitede yazılanları okudukça, hepinizin kızdığı o sisteme boyun eğen insanlardan biri olduğumu farkettim. Çok çalışıyorum. Haklarımı bilmiyorum/kullanmıyorum. Etrafıma bakıyorum herkes benim gibi geliyor.


Bir toplantıya gitmek ve saatlerce orda dikilmek bir lutufmuş gibi geliyor. Takdir edilmiyorum ve her fırsatta istersem daha iyi yapabileceğim ima ediliyor.


Hergün merak ettiğim şey ise acaba x ne kadar alıyor, diğeri ne kadar alıyor. Yeni işe giren şu kıza ne kadar teklif ettiler acaba gibi. Diğer gördüğüm ofislere nazaran daha sistematik olan bu ofiste haliyle zamlar da sistematik. Geçen sene %5 zam aldım! Şaka gibi. Aldığım maaşı tahmin edebilir misiniz acaba? Hiç zannetmiyorum çünkü bu maaşları neye göre teklif ediyorlar hiç bir fikrim yok.


Sanırım hala burada kalmamın sebebi daha önceden çalıştığım ofisler. Kötünün kötüsü var. Bilemiyorum. Zor durumdayız, çok zor durumdayız.


isimsiz

2 yorum:

  1. evet kötünün kötüsü var hep, nedense hiç iyisi çıkmadı şimdiye kadar, yada ben içinizde en şanssız olanım...

    YanıtlaSil
  2. söylemeye çalıştığım da tam olarak bu. ne sen şanssızsın ne de ben biraz daha iyisini bulduğum için şanslıyım. bu bencil biriyle ilişkide olmaya benziyor. işler kötü gittiğinde önceleri sorun hep bizdeymiş gibi gelir. ne zaman karşınızdakinin niyetini anlarsınız o zaman farkına varıyorsunuz. ne olursa olsun kullanıldığınızı. herkesin beklentileri farklı şu koca ofiste. ben düzgün çalışıp hakettiğim parayı almak istiyorum. kimisi sadece çalışıp akşam karısına koşmak istiyor. kimisi de hırslı ve bir yerlere varmak istiyor. bizi bu düşüncelere sevk edip kendimizden şüphe etmemezi istiyorlar. hayır asıl yapmaları gereken yaptığımız işin hakkını vermek. bizi hiç bir şekilde yargılama hakkına sahip değiller. ve sırf paraları var diye köleleştirilmek vicdanın ötesinde bir şey.

    YanıtlaSil